Oferta przedszkola
Oferta przedszkola
Misja Przedszkola:
Przedszkole z oddziałami Integracyjnymi to miejsce wyjątkowe -najbardziej wyjątkowe, jednak jest tam dziecko.
Każde dziecko jest mądre i twórcze i może odnieść sukces jeśli tylko dostanie na to szansę.
Kierunki rozwoju – wizja
-
Kierunki pracy dydaktyczno – wychowawczej:
-
stwarzanie warunków do twórczego rozwoju,
-
promowanie działań twórczych w sferze plastycznej, muzycznej, konstrukcyjnej i teatralnej,
-
rozwijanie dziecięcych pasji!
-
-
Przedszkole będzie realizowało bogaty program edukacyjny i programy własne, artystyczne oraz terapeutyczne preferując działalność terapeutyczno-artystyczną, ekologiczną w oparciu o najnowsze technologie informatyczne.
-
Nasi wychowankowie to przyszli ludzie kultury, nauki, sztuki, biznesu, dyplomaci, ludzie wartościowi żyjący z pasją.
Założenia programowe:
-
Opieka, wychowanie i edukacja przebiegać będą w warunkach akceptacji i bezpieczeństwa uwzględniając również możliwości psychofizyczne każdego dziecka.
-
Terapia, inspiracja, rozwój , twórcze myślenie, sukces, optymizm, poczucie własnej wartości oraz godności to podstawowe kierunki planu wychowawczego zgodnego z Programem Wychowania Przedszkolnego
-
Nauka poprzez zabawę rozwijając zainteresowania i zdolności
-
Przedszkole może stać się dzięki nowatorskiej koncepcji placówką referencyjną, demonstracyjną, liderem nowych technologii.
-
Pracujemy w dobie Pandemii COVID – 19 zgodnie z procedurami Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS), Ministerstwa Zdrowia oraz Biura Edukacji
Integracja i sztuka –terapią Tworzenie przyjaznego i bezpiecznego środowiska wychowawczego w świecie rzeczywistym i wirtualnym
-
INTEGRACJA –integracja w przedszkolu krokiem do integracji i otwartości na siebie, drugiego człowieka, narody i kultury i cały świat, integracja europejska kluczem do integracji w klasie; włączanie dzieci z dysfunkcjami do kształcenia i wychowania w przedszkolach organizujących oddziały integracyjne
-
TEATR –terapeutyczna rola poezji
-
WIEDZA –pasja nauczyciela pasją ucznia
-
POEZJA –terapeutyczna rola poezji
-
❖EKOLOGIA –by chronić przyrodę trzeba się nią zachwycić na przykład poprzez poezję
Planowane funkcjonowanie i działalność przedszkola:
-
Przedszkole czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 0d 6.30 – 17.00.
-
Przedszkole jest wielooddziałowe (4 oddziały) dla dzieci w wieku 3 do 5 lat w trzech grupach wiekowych: 3 latki, 4 latki, 5 latki.
-
Przedszkole będzie posiadało oddziały integracyjne.
-
Opieka, wychowanie i edukacja przebiegać będą w warunkach akceptacji i bezpieczeństwa uwzględniając również możliwości psychofizyczne każdego dziecka.
-
Terapia, inspiracja, rozwój , twórcze myślenie, sukces, optymizm, poczucie własnej wartości oraz godności to podstawowe kierunki planu wychowawczego zgodnego z Programem Wychowania Przedszkolnego
-
Budynek w , którym mieści się przedszkole jest nowe o nowoczesnej infrastrukturze.
-
Architektura budynku jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
-
Oferujemy opiekę specjalistyczną ( realizacja orzeczeń oraz opinii z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej ) oraz logopedy i psychologa.
-
Przedszkole posiadać będzie oddziały integracyjne dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)
-
Oferujemy dzieciom zgodne ze wszystkimi zaleceniami dietetyka – posiłki przygotowywane we własne kuchni, zapewnimy stały dostęp do wody pitnej.
Charakterystyka przedszkola
-
Przedszkole mieści się w wolnostojącym budynku w sąsiedztwie Poradni Psychologiczno –Pedagogicznej.
-
Sale przedszkolne mają bezpośredni dostęp na wewnętrzne patio, zaplanowano też ogrodzony plac zabaw.
-
Nazwy grup związane będą z kolorami sal: zielona, niebieska, żółta i pomarańczowa.
-
Oddzielna sala rekreacyjna planowana jest jako scena teatralna, kinowa lub studio zajęć dodatkowych w tym multimedialnych.
-
Najnowsze rozwiązania architektoniczne:
-
ogrzewanie podłogowe, sale akustyczne panele akustyczne sufitu, rozsuwane ściany sal, oznakowanie świetlne sal –znak świetlny „chmurka”, konsekwencja kolorystyczna sal utrzymana we wszystkich pomieszczeniach szatnia i korytarze, windy do rozwożenia posiłków
Przystosowanie placówki dla dzieci niepełnosprawnych
-
Podjazd przy wejściu dla dzieci lub rodziców poruszających się na wózku inwalidzkim
-
Jednopoziomowe usytuowanie sali pomieszczeń dla dzieci
-
Sale znajdują się w ciągu architektonicznym w promenadzie co ułatwia przemieszczanie się
-
Wszystkie pomieszczenia połączone wspólnym korytarzem co ułatwia komunikację i poruszanie się niepełnosprawnym
-
Łazienki dostosowane są do potrzeb dzieci niepełnosprawnych (uchwyty, dostęp do urządzeń sanitarnych)
-
Oznakowanie sal dydaktycznych ułatwiające poruszanie się po obiekcie
-
Duże okna (szyby antywłamaniowe), pomieszczenie bardzo dobrze doświetlone
-
Gabinety terapeutyczne
-
Strona internetowa spełniająca zasady dostępności cyfrowej i informacyjno- komunikacyjnej dla osób ze specyficznymi potrzebami
Formy zajęć:
-
zajęcia dydaktyczne
-
zajęcia terapeutyczne
-
zabawy tematyczne, badawcze, integracyjne,
-
spacery
-
wycieczki
-
zajęcia sportowe
-
warsztaty
-
zajęcia on- line
-
spektakle
-
zajęcia z wykorzystaniem najnowszych technologii IT
-
zajęcia dodatkowe
Kadra pedagogiczna – Liderzy Oświaty – ludzie z pasją
Zajęcia będą prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną oraz nauczycieli specjalistów m.in. logopedę, terapeutę pedagogicznego, terapeutę integracji sensorycznej, psychologa, pedagoga.
Projekty
Zgłoszono Przedszkole nr 442 do udziału w projekcie: „Twórczy Świat Przedszkolaka”
Celem projektu jest kompleksowe diagnozowanie potencjału twórczego dziecka.
Partnerzy projektu:
-
Dom Kultury Świt, Przedszkole nr 442 z Oddziałami Integracyjnymi,
-
Przedszkola Dzielnicy Targówek.
Będziemy ubiegać się o Certyfikat „Przedszkole Talentów”
Programy (planowane) do realizacji w przedszkolu:
Program adaptacyjny
Tworzenie sprzyjających warunków dla prawidłowej adaptacji dziecka w przedszkolu, wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa dziecka. Wspieranie rodziców w sytuacja trudnych. Budowanie współpracy z nauczycielami oraz specjalistami.
Dzielnicowy Program Edukacji Ekologicznej
Realizowanie zagadnień edukacji ekologicznej i zdrowotnej. Przygotowanie do zdrowego stylu życia.
Glottodydaktyka
W naszym przedszkolu stosujemy elementy glottodydaktyki, metody stworzonej przez wybitnego prof. dr hab. Bronisława Rocławskiego. Jest to skuteczny system nauki czytania i pisania nastawiony na indywidualne potrzeby dziecka.
Program autorski – wychowawczy „Kocham i Tworzę Planetę” oparty na nauce tolerancji i szacunku
Realizujemy autorski program wychowania oparty na wzajemnej tolerancji i szacunku, którego celem jest uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi i zwierząt. Dzieci uczą się szacunku do samego siebie, otaczającego świata roślin i zwierząt do otwartego mówienia o swoich potrzebach, ale również są wyczulane na trudności innych.
Program czytelniczy „Mały miś w świecie wielkiej literatury”
Rozwijanie zainteresowań czytelniczych – element programu wychowawczego kształcącego postawy moralne.
Program Dar Zabawy ( Pedagogika Froebla ).
Kształtowanie pojęć matematycznych.
Program Edukacji Matematycznej Ogrody Willy’ego.
Rozwijanie kompetencji matematycznych
Program Profilaktyczny „ Żyję zdrowo i bezpiecznie”
Program prozdrowotny , nauka zdrowego odżywiania i zasad zachowania zdrowia.
Optymistyczne Przedszkole
Ogólnopolski program autorstwa Ireny Dzierzgowskiej i Mirelli Nawrot. Program ma na celu rozwijanie talentów zainteresowań, optymizmu, poczucia własnej wartości , relacji opartych na tolerancji i szacunku
Metody
Pracujemy metodami komunikacji przez nowoczesne technologie, zabawę, muzykę, słowo, ruch, muzykę klasyczną
-
Metoda z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości ekranem multimedialnym( wirtualne obiekty „ zaczarowany ołówek”)
-
Metoda „Efekt Mozarta”
-
Metoda „Ruchu Rozwijającego” W. Sherborne
-
Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Betti Strauss
-
Pedagogika zabawy „ Klanza”
-
Metoda „Kinezjologii Edukacyjnej – Metoda Dennisona”
-
Metoda projektów badawczych
-
Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz
-
Odimienna metoda nauki czytania wg I. Majchrzak
-
Kodowanie na dywanie
-
„Dziecięca Matematyka” E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, E. Zielińskiej
-
Metoda z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości ekranem multimedialnym( wirtualne obiekty „ zaczarowany ołówek”)
Uczestniczenie w akcjach:
-
Dzień konstruktora – Dzień bez zabawek
-
Dzień zdrowego jedzenia
-
Sprzątanie Świata
-
Święto Pluszowego Misia
-
Ogólnopolski Dzień Optymistycznych Przedszkoli
-
Konkursy artystyczne oraz informatyczno- konstruktorskie dla dzieci i Rodzin
Formy współpracy z rodzicami
-
Zebrania ogólne, informacje o głównych założeniach wychowawczych,
-
Zebrania grupowe z udziałem specjalistów –tematyka spotkań zgłaszana przez rodziców ale także kampania Cyberbezpieczeństwa
-
Kontakty indywidualne omawianie rozwoju dziecka
-
Warsztaty ze specjalistami doskonalące umiejętności wychowawcze rodziców
-
Wspólne zabawy, udział w zajęciach, ubierane choinki, tradycje wielkanocne, świętowanie Dnia Mamy i Taty, Dnia Babci i Dziadka –tworzenie okazji do wspólnych przeżyć integrujących
-
Spotkania adaptacyjne dla dzieci 3-letnich i ich rodziców
-
Kontrakty Nauczyciele –Rodzice-partnerzy w wychowaniu dziecka indywidualnie z rodzicami
-
Mamo, Tato przeczytaj–gazetka dla rodziców, informacje dotyczące aktualnie przerabianej tematyki, informacje o ciekawych książkach dla dzieci i rodziców, interesujące porady, bieżące wydarzenia
-
Pikniki rodzinne i przedstawienia
Partnerzy:
Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym.
-
Dom Kultury Świt–priorytetowa placówka kulturalna dla realizacji projektów
-
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna
-
Bródnowski Uniwersytet Dziecięcy
-
Stowarzyszenie Rozwijania Aktywności Dzieci Ta Szansa
-
Fundacja ABCXXI –Cała Polska czyta Dzieciom
-
Biblioteki Publiczne
-
Teatr Rampa
Realizacja Podstawy Programowej
Pakiety ( karty pracy, pomoce dydaktyczne ) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne( WSiP)
Pracujemy na sprawdzonych, obecnie najlepszych na rynku pakietach WSiP, zawierają one wyjątkowe publikacje, karty pracy dla dzieci w wieku przedszkolnym, których celem jest rozbudzanie ciekawości w poznawaniu świata oraz rozwijanie myślenia twórczego.
Oferta grupy dzieci 3-letnich
Dzieciom , które przychodzą do naszego przedszkola organizujemy zajęcia wychowawczo – dydaktyczne dostosowane do możliwości oraz zainteresowań dzieci. Szczególnie zwracamy uwagę na okres adaptacyjny by dzieci mogły jak najszybciej odnaleźć się w nowej roli przedszkolaka. Zajęcia organizowane są zgodnie z podstawą programową z wykorzystaniem metod aktywnych i kreatywnych. Grupę prowadzi dwóch nauczycieli pracujących w systemie zmianowym oraz i pomoc nauczyciela. Maluchy uczestniczą we wszystkich uroczystościach oraz korzystają z pełnej oferty przedszkolnej. Pasowanie na przedszkolaka jest to ważne i radosne wydarzenie dla całej społeczności przedszkolnej.
Oferta grupy dzieci 4-latnich
Grupie czterolatków zapewniamy warunki sprzyjające prawidłowemu rozwojowi, zdobywaniu nowych umiejętności oraz wiedzy podczas warsztatów i zabaw kreatywnych . Nauczyciele pracując z dziećmi dbają o ich bezpieczeństwo, budowanie systemu wartości oraz postaw moralno – społecznych oraz kompetencji i umiejętności interpersonalnych.
Nauczyciele dbają o rozwijanie samodzielności w myśleniu i działaniu. Uczestniczenie w zajęciach dydaktycznych , warsztatach, koncertach, wycieczkach również w formie on – line wpływa pozytywnie na wszechstronny rozwój dziecka.
Oferta grupy dzieci 5-letnich:
W naszym przedszkolu planowana jest od września 2021 r. jedna grupa dzieci 5-letnich,. Podstawa pracy w oddziale dzieci 5-letnich jest zabawa i różnorodna działalność dziecka, umożliwiająca prawidłowy rozwój. Zajęcia prowadzimy w oparciu o nową „Podstawę programową”. W sposób wszechstronny kształtujemy u przedszkolaków postawy, nawyki i umiejętności niezbędne do osiągnięcia gotowości kontynuowania dalszej edukacji. Tworzymy warunki do wyrażania siebie poprzez ekspresję plastyczną, muzyczną i ruchową. Dzieci biorą czynny udział w życiu placówki( uroczystości przedszkolne, akcje, przedsięwzięcia prozdrowotne, proekologiczne, edukacja kulturalna). W grupie dzieci 5-letnich po obiedzie prowadzone są zajęcia relaksacyjne. To czas odpoczynku, kiedy dzieci słuchają muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela. Poszerzamy tematykę zainteresowań dzieci , rozwijamy wyobraźnię, wrażliwość oraz wiedzę. Wprowadzamy różne innowacje pedagogiczne. Pracujemy i bawimy się w przyjaznej atmosferze, zapewniając poczucie bezpieczeństwa. Nasi rodzice są partnerami współuczestniczącymi w życiu przedszkola. Zapewniamy zajęcia terapeutyczne i kompensacyjne zgodnie z zaleceniami dla dzieci które mają takie zalecenia z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.
Zajęcia dodatkowe: (Planowane)
-
Rytmika
-
Zajęcia koordynacyjne z elementami tańca
-
Plastyka ruchu
-
Uwrażliwianie słuchu muzycznego
-
Warsztaty tematyczne – poznawanie instrumentów muzycznych
-
Praca zdalna ze specjalistą – warsztaty muzyczne
-
Gimnastyka korekcyjna
-
Gimnastyka korekcyjno – kompensacyjna
-
Zajęcia ruchowe ogólnorozwojowe, Gimnastyka dla smyka
-
Muzykoterapia
-
Choreoterapia
-
Języki obce
-
Teatr Zabawy
-
Teatroterapia kreatywna
-
Terapia ręki
-
Trening Umiejętności społecznych ( TUS )
-
Rozwijające zajęcia sportowe
-
Zajęcia taneczne
-
Bajkoterapia
-
Zajęcia kulinarne
-
Sensoplastyka
-
Zajęcia taneczne dla 3 latków
-
Choreoterapia dla dzieci 4, 5 letnich